Atutor Nedir?




ATUTOR Nedir ?


       ATutor kullanımı kolay, dünya çapında yaygın olarak kullanılan açık kaynak kodlu bir öğrenme içerik yönetim sistemidir. Tasarımında erişilebilirlik ve uyumluluk önde gelen faktörler olarak belirlenmiştir. Eski-yeni her tür bilgisayar sisteminde ve tüm işletim sistemlerinde kolaylıkla kullanılabilecek şekilde hazırlanmıştır. Aynı zamanda engelli kişiler de düşünülerek, onların da rahat kullanabileceği şekilde düzenlenmiştir. Tüm eğitimcilerin rahatça kurup kullanacağı bu sistem sayesinde eğitime teknoloji entegrasyonu kolaylaşmaktadır. ATutor Öğrenme İçerik Yönetim Sistemi Eğitimin kalitesini arttırmak adına yapılabilecek en büyük getirili, en düşük maliyetli yatırımlardan biridir.
   Atutor şu anki amacı daha çok engelli bireylerinde katılabildiği bir öğrenme yönetim sistemi oluşturabilmektir. İçerisinde yazı puntosundan rengine işaret diliyle iletişimden sesli iletişime kadar birçok engellilere yönelik hizmet barındırmaktadır. Arayüzünde bulunan dil seçeneği ile diller arası geçiş tek tıklamayla sağlanmaktadır.
    Konu Anlatımları: Öğrenciler kitap okumak yerine bilgisayar başında oturmayı tercih etmektedirler. Onlara okumaları gereken bölümü bilgisayar üzerinden sunulabilir, böylece derslerine okumalarını yapıp gelmeleri ve dersten sonra istedikleri zaman istedikleri yerden tekrar etmeleri sağlanabilir. Bu içerikler kelime işlemci programında belge hazırlar gibi teknik bilgiye gerek duyulmadan kolayca hazırlanır. Bunun yanında okumalara dinamik içerik eklenebilmektedir. Video, ses, animasyon dosyaları kolay bir şekilde sisteme entegre edilebilir. Bu bölümdeki içeriklerin hangi öğrenci tarafından kaç defa ve kaç dakika kullanıldığı ders yöneticisi tarafından izlenebilir.
   Yararlı Kaynaklar: Konu anlatımları dışında internet dünyasında bulunan bir çok kaynaktan öğrencilere faydalı olanları sunulabilir. Böylece öğrenciler internette kaybolmadan, dağılmadan ek çalışma yapabilecekler. Bunun yanında Google arama modülü de sisteme entegre edilerek öğrencilerin sistem içinden internette arama yapmaları sağlanabilir.    Grup Çalışmaları: ATutor'da öğrencilerin bireysel çalışma dışında grup çalışması yapma alternatifleri de bulunmaktadır. Böylece farklı gruplar farklı çalışmalar yapabilir, ayrıca ortak bir öğrenme ortamı oluşturulabilmektedir. Belirlenmiş olan gruplara özel dosya alanı, blog bölümü ve forum ortamı oluşturulabilir. Grup içi çalışma ortamı farklı uygulamalarla desteklenmiş olur.    Mesaj Bölümü: Öğrenciler kendi aralarında ve öğretmenleriyle ATutor üzerinden mesajlaşabilirler. O anda sistemi kullanmakta olan kişilere sorular sorup cevap alabilirler. Alınan ve gönderilen mesajlar silinmediği sürece en az 60 gün sistemde tutulurlar.

    Anlık İletişim: Anlık iletişim bölümü ATutor'un bir başka bölümüdür. Aynı anda öğretmen ile bir çok öğrenci iletişime geçebilir, tartışma ortamı oluşturabilirler. Öğretmen isterse yazılanları daha sonra kullanılmak üzere yedekleyebilir. Anlık iletişim bölümü hem sunucu hem de istemciler üzerinde en az sistem gereksinimi kullanacak şekilde tasarlanmıştır.     Forumlar: Forum bölümü anlık iletişim bölümünün öğrencilerin istedikleri zaman katılabilecekleri şeklidir. Araştırma soruları, tartışma konuları bu bölüme konulabilmektedir. Oluşturulmuş gruplara özel forum bölümleri de otomatik olarak açılmaktadır. Öğretmen belirli bir sürede yazılanların düzenlenmesine izin verebilir. Başlıklar okunmaya ve/veya mesaj gönderilmesine kapatılabilir. Başlıklara öncelik atanabilir.
   Öğrenci Takibi: Öğrencilerin hangi konuyu ne kadar incelediğini ATutor takip ederek öğretmene bilgi vermektedir. Ayrıca öğrencilerin tüm sınavları da kayıt altında tutulmaktadır. Böylece öğrencinin öğrenme süreci daha yakından takip edilebilmektedir. Öğrenci de kendi kullanım kayıtlarını görebilmektedir. 
  İnternet Üzerinden Sınav: Soruları ATutor içerisine yerleştirerek istenilen zamanda başlayacak, yine belirlenen zamanda bitecek olan sınavlar hazırlanabilir ve uygulanabilir. Soru tipleri açık uçlu, doğru-yanlış, çoktan seçmeli, çok seçenekli, eşleştirmeli gibi şekillerde hazırlanabilir. Özellikle öğrenciler ek sınavlarla çalışmaya teşvik edilebilir. Açık uçlu sorular bulunan sınavlar hariç tüm sınavlar otomatik olarak değerlendirilecek ve sonuçları anında sistem tarafından öğrenciye bildirilecektir. Sınava kaç defa girilebileceği, soruların karıştırılıp karıştırılmayacağı, sonuçların açıklanma şekli belirlenebilir. Geçme notu belirtilecek bu seviyenin üzerinde faklı dönüt, altında farklı dönüt verilebilir.     Duyurular: Öğrencilere yapılacak genel bilgilendirmeler ATutor içerisinden duyurulabilir. Duyuruların RSS yayını gerçekleştirilebilir. 
     Anketler: İstenilen sıklıkta anketler düzenleyerek, öğrenci ihtiyaçlarını daha hızlı bir şekilde belirlenir ve derse olan ilgileri en üst düzeyde tutulabilir. Anketlerde kimin hangi maddeye oy verdiği görünmez.     Dosya Deposu: Tüm dosya türlerini içerik bölümüne yerleştirmek mümkün olmadığından sistem içinde ayrıca dosya deposu bölümü bulunmaktadır. Bu bölümde öğrencilerin ihtiyacı olabilecek dosyalar bulunur. Öğrenciler istedikleri zaman bu dosyaları bilgisayarlarına indirerek kullanabilirler.

      S.S.S. ve Sözlük Bölümü: Sıkça sorulan sorular bölümü öğrencilerin genel olarak sorabileceği soruları ve cevapları barındırır. Bu şekilde öğretmen genel sorulara tekrar tekrar cevap vermekten kurtulur. Sözlük bölümü de ders içinde ihtiyaç duyulabilecek terimlerin açıklamalarını bulundurur. Bu terimler konu anlatımları içine entegre edilebilir. Terimin yanında yer alacak küçük soru işareti sayesinde öğrenci bilmediği terimin anlamı için internet üzerinde arama yapmaktan ve zaman kaybetmekten kurtulur. Bu modüller yanında standart ve sonradan eklenebilecek modüller de bulunmaktadır. Örneğin “not defteri” modülü internet üzerinden ücretsiz olarak kurulur ve öğrencilere sınıf içindeki sıralamaları hakkında bilgi verir. Bunun dışında ayrı bir video konferans modülü eklenerek sistem üzerinden yapılan iletişime görüntü desteği verilebilir. ATutor sunucu yükü bakımından en az tüketen, çalışabilirlik bakımından her tür sistem üzerinde sorunsuz çalışarak en çok üreten sistem olarak düşünülebilir. Tüm eğitimcilerin rahatça kurup kullanacağı bu sistem sayesinde eğitime teknoloji çok kolay bir şekilde entegre edilebilir. Bu da eğitim kalitesini arttırmak adına yapılabilecek en büyük yatırımlardan biridir


1 yorum:

Copyright © 2012 Atutor Türkiye